Litet tips för att behålla färgen på ringar

När det kommer till smycken så finns det fler än jag som inte orkar lägga ut flera hundra och kanske flera tusen kronor för lite smycken. Eftersom man får vad man betalar för så försvinner ofta den riktiga färgen på smyckena och kvar blir en roströd färg. Det är nog inte bara jag som stör mig på detta så därför tänkte jag dela med mig av ett jättebra tips: Måla smyckena med genomskinligt nagellack innan du använder de, hjälper speciellt bra på ringar. Då måste först nagellacket som inte syns slitas bort sedan kan den vanliga färgen slitas bort. Om man målar smyckena med jämna mellanrum förhindrar man att färgen slits bort.

+= SANT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0