pressen stiger mig över huvudet

Nej nu har min kropp och hjärna satt ner foten och sagt nej, jag pallar inte mer!
Det enda jag gör nuförtiden är fan att plugga, eller iallafall vara stressad över allt plugg. Jag har inte 24 timmar om dygnet att bara plugga, först måste jag vara i skolan sen kommer jag hem och då måste jag både plugga, äta, träna och sen hade det ju varit lite kul att ta hand om sig själv också. Har hållt ut alldeles för länge nu, läxorna bara dröser in har liksom ingen plats kvar i min kalender det är fullspäckat! Visst hade jag kunnat strunta i vissa läxor, men nej det vill jag inte för utan bra betyg kan jag kanske inte bli det jag vill i framtiden. Jag vet att jag läser naturvetenskap och att det är hög press på en där, men det är det jag vill komma till .. det är sjukt, så jävla sjukt att man nästintill måste välja natur eller samhäll för att ha bra möjligheter för att kunna läsa vidare vissa linjer senare i livet. Ett liv kan inte bara bestå av plugg, plugg, plugg och åter plugg! För att bli bra på sitt jobb måste man också vara glad och lycklig och inte sönderstressad .. det leder inte till framgång. Kan ingen förstå det?!

Nu sätter jag stopp för detta, börjar snart gråta av all press! Ååh, har en miljon läxor denna veckan och sen har jag en jävla uppsats i historia som jag inte ens har hunnit börja på.

Klyddigt inlägg med masssa text, men jag hoppas ni förstår poängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0