nyårslöften

Nu är det ett nytt år och en ny start, och jag som många andra har en massa nyårslöften. Mina löften från förra året har jag helt glömt bort så som många löften gör men i år tänker jag satsa stenhårt. Jag ska:

- När det blir lite bättre väder tänker jag sätta igång på riktigt. Jag ska köpa mig ett träningskort som ska utnyttjas till fullo och sen ska jag försöka ta mig ut på några joggingturer lite då och då.

- Jag ska försöka äta nyttigare och inte bara hålla på att köpa godis varje dag. Inte för att jag inte vill bli tjock eller så men kroppen mår inte bra av det.

- Sist men inte minst ska jag försöka hålla i mina pengar bättre. Jag ska försöka lägga undan lite pengar varje månad och inte göra en massa onödiga köp. Detta är lättare sagt än gjort, men jag ska verkligen försöka.

Sen ska jag även försöka ta vara på min tid på ett bättre sätt och inte klaga och längta efter allt jag inte har. Jag vet själv att jag mår så mycket bättre och blir en bättre människa om jag är positiv och glad, för det är sån som jag egentligen är! När jag är glad och positiv får jag mycket mer kraft och plugg och annat trist blir inte lika jobbigt längre. Jag hoppas att träningen kommer göra nytta i min kropp och själ och att det kommer hjälpa mig en liten bit på traven att bli gladare.

Har ni några nyårslöften i år? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0